tisdag 9 februari 2010

Humor, intelligens och klarsyn!

I dag är det en mycket speciell person som fyller 50 år, Christian Engström, EU-parlamentariker från Piratpartiet. Själv har jag ännu inte haft nöjet att träffa dig Christian personligen, men jag har ändå fått en ganska god uppfattning om varför du är en sådan populär person. ☺

Jag tror nästan att vår enda direkta kontakt har bestått i att du en gång kommenterade min blogg, när jag försökte sammanfatta vad Piratpartiet stod för. Men jag har på distans kunnat konstatera att du under din relativt korta tid i EU-parlamentet redan har gjort mycket nytta. Vem vet hur det skulle ha sett ut med telekompaket och annat, om du inte varit där och drivit frågorna om personlig integritet?

Emellanåt har du också dykt upp i någon skypechatt, och du har alltid varit både humoristisk, intelligent och klarsynt. Det uppskattar jag. Och att du över huvud taget tar dig TID att chatta lite med gamla partikompisar. Jag förstår ju att EU-jobbet innebär att ha många bollar i luften och stor förmåga till s k multitasking. Något som du uppenbarligen klarar galant.

Så jag instämmer i kören av gratulanter i dag och önskar dig både en fantastisk 50-årsdag och många fortsatta framgångar inom politiken.

Någon framkastade att det skulle göra underverk för valkampanjen i år, om du hade tid att göra en snabb turné i Sverige inför riksdagsvalet. Men annars får väl vi övriga låta oss inspireras av ditt sätt att jobba och därmed lägga på en hel rad av extra kol i vårt valarbete?

Varmt grattis och med förhoppning att vi ska lära känna varandra mer framöver!
Curt

PS. Varmt tack för övrigt till alla som gratulerade mig på min födelsedag den 8 februari!

Jag "råkar" veta att det är många andra som idag också vill gratulera dig, t ex:
Rick Falkvinge, Anna Troberg, Mikael Nilsson, Emma, Richie, JRL och många, många andra


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Loading...
Reggad på Commo.se