fredag 7 maj 2010

Det är mycket nu – och mer blir det!

Det är oroligt i världen. Och allt talar för att det blir värre. Ändå finns det hopp! Så känns det i alla fall för mig.

  • Grekland är konkursmässigt. Vad kommer det att innebära för resten av Europa? För resten av världen? När följer Spanien och Portugal? Vad händer sedan? Blir det en omfattande europeisk bankkollaps?

  • Börskurserna faller.

    • Det är neråt på Stockholmsbörsen. Folk är oroliga för vad som ska hända och säljer sina aktier.

    • Kraftiga fall på Asiens börser

    • Kraftiga rörelser på New York-börserna

  • USA:s ekonomi är körd i botten.

  • Nya askmoln är på väg från Island. Och vad händer om – eller snarare när – vulkanen Katla får utbrott?

  • Olja läcker ut i Mexikanska Golfen, kanske miljontals liter om dagen. Vad händer om oljan når land? Vad kan lösningsmedlen ställa till med? Vad händer om oljan förs med Golfströmmen upp i norra Atlanten och vidare upp mot Nordeuropa?

  • Plötsliga kast i opinionsundersökning. I en undersökning får nu plötsligt regeringspartierna på nytt majoritet. Jag nämner det bara för att visa att det sker oförutsedda kast på alla områden. Därmed är det även fullt möjligt för Piratpartiet att få kraftigt ökat stöd av väljarna

  • Internetoperatör vägra lämna ut sina kunder. Företaget hävdar att de integritetsskyddande reglerna ska gå före de upphovsrättsliga reglerna. Det här kan tyckas vara en bagatell i det större sammanhanget men det är ändå en betydelsefull detalj i den större bild som håller på att ta form.

Nästan vart och ett av ovanstående fenomen är tillräckliga för att skapa världsomspännande problem. Det är i princip omöjligt att överblicka konsekvenserna när allt samverkar. Dessutom kan det lätt tillkomma ytterligare händelser, dels som en följd av ovanstående, dels mer eller mindre oberoende.

Så vad gör man? Jag är riksdagskandidat för Piratpartiet, och om PP kommer in vid valet i höst, tror jag att vi kan göra stor nytta för att skapa en atmosfär som leder till mer öppenhet, ärlighet, hänsyn till personlig integritet och kreativitet. Därför agerar jag för att vi ska få den chansen.

Men jag är också visionär - i en mycket konkret bemärkelse - och verkar för att ge människor ökad inre frid. Jag har ägnat mig aktivt åt meditation i över fyrtio år och undervisat i både meditation och många andra metoder för personlig utveckling.

Att få tillgång till det stilla område som vi alla bär inom oss - innanför surret och vimlet av oroliga tankar - är enligt min mening vår enda räddning. Där finns kreativiteten. Där finns kärleken. Där ser vi möjligheterna i stället för omöjligheterna. Där behöver vi inte längre vara rädda för varandra. Vi behöver inte konkurrera med varandra. Kreativa och kärleksfulla människor samarbetar - därför att det är roligare och befrämjar skapandet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,








1 kommentar:

  1. Jag har haft samma fundering nu i 2-3 år när jag vaknade och i samband med att jag utvecklade min personliga utveckling.
    Började söka "sanningen" i vår värld, inte den som blir presenterad av mainstream media.
    Min första chock var när jag förstod vad Illuminati, New World Order, analys av WTC 911 i New York innebär. Kapitalets historia och monetära pengasystemet. När man förstår och vaknar upp att det finns en dold agenda för det som händer i världen. Studier i vår historia utanför våra historieböcker, allt tillgängligt på internet. När man är "upplyst" och tillfredställd med livet så ut kristalliseras andra värderingar och man kan se mellan raderna lättare med ett lugnt distanserade. Människor som inte tar detta till sig brukar skylla på konspirationsteorier, men det har visats sig att det som var konspirationsteorier för ett par år sedan händer faktiskt idag. Vi kommer att se ett mänskligt uppvaknande ett andligt uppvaknande utan religion som inte världen har sett tidigare och det är tack vare Internet. Det finns starka krafter i västvärlden bla. Rockefeller som vill begränsa Internet och censurera för att fördumma befolkningen att inte tänka själva. Likt man redan har i Kina. De som sitter på den dolda agendan har nu mycket bråttom att genomföra sina idéer då de ser att tiden rinner ifrån dem. Därför dessa hemliga Bilderbergmöten för att uppfylla New World Order eller i dagligt tal globaliseringen. Orson Wells 1984 är inte långt borta.
    Därför behövs nytt tänkande som vågar gå mot strömmen som nya politiska partier och där fyller Piratpartiet en viktig roll.

    För inte belasta din blogg med en massa länkar så kan jag hänvisa till min facebooksprofil istället där finns massor att hämta.
    Vill ändå skicka med Zietgeist som är den viktigaste "uppvaknaren"...

    Zeitgeist, The Movie | Final Edition : PART 1 - Swedish Subtitles
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7362450282309249591&hl=en#

    Zeitgeist, The Movie | Final Edition : PART 2 - Swedish Subtitles
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7362450282309249591&hl=en#docid=2428170847743595902

    Zeitgeist, The Movie | Final Edition : PART 3 - Swedish Subtitles
    http://video.google.com/videoplay?docid=-4104851170462978605&hl=en#

    http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1332145637

    Hadet Tomas

    SvaraRadera

 
Loading...
Reggad på Commo.se